Velká kuchařka Čech a Moravy

dubna 23, 2017

Ráda bych své recepty na blogu proložila i recenzí na nějakou tu kuchařku. Abych řekla pravdu, tak poslední dobou skoro nic jiného nečtu. Baví mě kuchařkou listovat, číst si postupy a představovat si, jak výsledný pokrm asi tak chutná.
Kuchařky, o kterých vám budu psát, mám většinou vypůjčené z knihovny. V naší knihovně mají takový malý koutek plný kuchařských knih, kam vždy směřují mé kroky a jsem plná očekávání, zdali opět ulovím nějakou tu kuchařskou novinku.

Jak už jste z nadpisu poznali, první kuchařkou, kterou bych vám ráda přestavila, je Velká kuchařka Čech a Moravy. Musím říct, že tato kniha se pro mě stala jakousi kuchařskou biblí českých a moravských receptů. Na svědomí ji mají Roman a Jana Vaňkovi. Romana Vaňka můžete znát z pořadů vysílaných na Streamu Peklo na talíři a Jídlo s.r.o. .Roman Vaněk je dále zakladatelem Pražského kulinářského institutu, kam se mimo jiné můžete přihlásit i na kurz vaření. Dále je autorem kuchařek Snadno a rychle 1. a 2. díl, Kouzlo kuchyně Čech a Moravy, Klenoty klasické evropské kuchyně, a další. 

Velká kuchařka Čech a Moravy má dvě části. Než se dostanete k samotným receptům, tak vás čekají krásné fotky přírody a seznámení s některými surovinami, které jsou u nás pěstovnány nebo chovány, jako například chřest, chmel, kmín, skot, aj. 

Další částí kuchařky jsou již samotné recepty. Recepty jsou roztříděny do několika kategorií a podkategorií - polévky (např. vývary, vložky do polévek), maso (např. drůbež, vepřové maso, hovězí maso), vejce, zelenina, ovoce a houby, sladké pokrmy, pečivo sladké a slané, pomazánky a přílohy. 

Každý recept v kuchařce má svoji fotografii, takže vidíte, jak má výsledný pokrm vypadat. Pokud je recept složitější, najdete u něj i další fotografie, které vám postup osvětlí.

Z kuchařky jsem uvařila například Bramborové knedlíky plněné uzeným masem, které jsem posypala dokonale orestovanou slaďoučkou cibulkou a čerstvým kysaným zelím nebo Švestkový koláč z kynutého těsta.

Postupy v kuchařce jsou srozumitelné, oddělené do jednotlivých odstavců. Je-li přílohou pokrmu například bramborový knedlík, tak najdete v soupisu i odkaz na stránku, na které recept najdete. U každého receptu je uvedeno, kolik porcí nebo kusů ze surovin vytvoříte. Jediné co v kuchařce nenajdete je přibližná celková doba přípravy. Než tedy začnete s přípravou, je dobré si recept přečíst, abyste nepřišli na to, že je nutné si nějakou část připravit i několik hodin dopředu.

Výhodou kuchařky je určitě dostupnost surovin, které seženete běžně v našich obchodech. I když co se týče masa, bylo by lepší navštívit kvalitní řeznictví nebo farmářský obchod, kde je větší výběr masa a v lepší kvalitě než v supermarketech.

Kuchařku jsem měla vypůjčenou z knihovny, ale opravdu jsem si jí zamilovala, takže mi jí můj manžel po vrácení do knihovny pořídil :) Je to moje první kuchařka od p. Vaňka, jsem s ní opravdu spokojená. Jediné co jsem našla na internetu a následně se i přesvědčila v knihkupectví, že v knize je hodně receptů z předchozích kuchařek. Pokud tedy vlastníte některé knihy od Vaňka, raději si ji pečlivě prohlídněte, abyste nebyli zklamaní.

Kuchařka se dá sehnat v kamenných obchodech za 599,- Kč a na internetu od 500,- Kč.

Čtěte také

0 komentářů