Perníčkové rohlíčky s povidly

dubna 04, 2017

Když máme s manželem dovolenou, tak rádi cestujeme po České republice a poznáváme nová místa. Procházíme se městem, navštěvujeme památky, kavárny, bistra a restaurace. Při naší poslední cestě jsme navštívili bistro, ve kterém jsme ochutnali závin z perníkového těsta plný povidel. Musím říct, že kombinace perníkového těsta a povidel mě opravdu uchvátila, takže jsem si řekla, že něco v podobném duchu připravím i na blog, protože o toto spojení vás rozhodně nemůžu připravit.

Náročnost: střední
Doba přípravy: 10 minut těsto + 1 den odležení + 30 minut dokončení
Počet rohlíčků: 16 ks

Kuchyňské náčiní na těsto: kuchyňská váha, ruční mixér, vařečka, polévková lžíce, čajová lžička, mísa (ve které můžete mixovat) a potravinářská fólie
Kuchyňské náčiní na náplň a dokončení: kuchyňská váha, miska na náplň, polévková lžíce, čajová lžička, váleček na těsto, nůž, plech, pečicí papír, mistička na rozkvedlané vajíčko a mašlovačka    


Suroviny

Těsto

  • 70 g moučkového cukru
  • 50 g změklého másla 
  • 1 vejce pokojové teploty
  • 1 polévková lžíce medu (já použila pastový)
  • 1 čajová lžička perníkového koření
  • 1 čajová lžička kakaa na pečení
  • 200 g hladké mouky
  • 1/2 čajové lžičky jedlé sody
  Náplň

  • 130 g povidel (použila jsem povidla bez cukru)
  • 2 polévkové lžíce rumu
  • 1/2 čajové lžičky perníkového koření
  • 15 g mletých ořechů (použila jsem lískové ořechy, můžete použít i vlašské ořechy)
  • hladká mouka na pomoučnění pracovní plochy a válečku
  • 1 menší vajíčko na potření rohlíčků

Postup

Den předem si připravte těsto. Do mísy navažte moučkový cukr, máslo, vajíčko a mixérem mixujte dokud se všechny suroviny nespojí. Následně do mísy přidejte med, promixujte, přidejte perníkové koření, promixujte a naposledy přidejte kakao, které taky s ostatními surovinami v misce promixujte. 
V této chvíli odložte mixér stranou, nebude již potřeba. 
Do misky nasypte mouku s jedlou sodou a vařečkou promíchejte všechny suroviny. Až budete mít tekutou část smíchanou s moukou, tak si vyhrňte rukávy a rukou vypracujte hladkou kouli, kterou zabalte do potravinářské fólie. Tuto kouli dejte chladit alespoň přes noc do ledničky. 

Druhý den si připravte náplň a to smícháním povidel, rumu, perníkového koření a mletých ořechů. Pokud máte řidší povidla, tak přisypte mleté oříšky. 
Zapněte troubu na 170°C.
Vyndejte těsto z ledničky, vybalte je z fólie a rozdělte nožem na polovinu. Pomoučněte si pracovní plochu i váleček a začněte válet první polovinu těsta na kruh o průměru 26 cm (těsto by mělo být vysoké cca 3 mm). Rozdělte nožem placku na 8 částí. 
Teď vás čeká plnění a motání rohlíčků. Čajovou lžičkou si naberte náplň (na každý rohlíček bude připadat jedna plnější čajová lžička náplně) a rozprostřete ji 1,5 cm od širšího okraje. Nyní z každého dílku s náplní smotejte rohlíček od nejširší části až po špičku. Aby vám náplň nevytekla, je nutné oba konce rohlíčku zmáčknout a vytvarovat špičky. Jednotlivé rohlíčky mírně ohněte do obloučku a pokládejte je na plech vyložený pečicím papírem. Tento postup zopakujte i s druhou polovinou těsta.
Hotové rohlíčky potřete rozšlehaným vajíčkem a dejte péct do trouby, dokud nebudou krásně lesklé a zlatavé (v mé plynové troubě jsem rohlíčky pekla 14 minut, ale každá trouba peče jinak). 
Upečené rohlíčky nechtejte vychladnout a můžete podávat.

Čtěte také

2 komentářů

  1. Suprový recept děkuji moc. Chtěla jsem se zeptat, odkud jste si sháněla tu kuchyňskou váhu? Já se právě rozmýšlím nad tím, jakou si mám pořídit. Zatím jsem narazila na jednu stránku , kde porovnávají různé váhy, ale pořád nevím, tak se ptám :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den, omlouvám se, že reaguji pozdě, ale nějak mě zlobí upozornění na nové komentáře.
      Děkuji, jsem ráda, že rohlíčky chutnají :)
      Jinak co se týče váhy, nevím jestli je to stále aktuální, ale i tak odpovím.
      Mám digitální váhu značky Fagor Vitalia, která se již neprodává. Každopádně mi vyhovuje, že má misku,kterou můžete, ale i nemusíte na vážení využívat. Je jednoduchá na obsluhu, lze s ní dobře manipulovat, protože to není jen placka. Má normálně tlačítka. Jediné co mi chybí je možnost odvažování tekutin (ml).. tak přeji šťastný výběr :)

      Vymazat