Kokosové kuličky

prosince 22, 2016

Vánoce máme již za dveřmi a proto je nejvyšší čas na nepečené cukroví. Nejsem úplný nadšenec nepečeného cukroví, ale tyto kokosové kuličky mám opravdu ráda. 
Vlastně tyto kuličky jsou letos jediným cukrovím, které jsem připravila (kromě bezlepkových perníčků, které jsem pekla jako dárek k narozeninám a to co zbylo, je již dávno snědené). 
Když jsem byla mladší a bydlela u rodičů, tak jsem vždy pekla vanilkové rohlíčky a linecké cukroví. Po odstěhování jsem ještě občas cukroví upekla, ale zpětně jsem si uvědomila, že jsem stejně vše raději rozdala přátelům, než abych si na tom sama pochutnala.

Náročnost: snadné
Doba přípravy: 30 minut
Počet kuliček: více jak 40 ks

Kuchyňské náčiní: kuchyňská váha, hluboký talíř, mísa, miska, polévková lžíce, čajová lžička, malé papírové košíčky (25x18 mm) a tác

Suroviny

  • sladké kondenzované mléko (Salko, Pilos z Lidlu, aj.)
  • 200 g strouhaného kokosu + na obalení (přibližně 100 g) 
  • loupané mandle (mě vystačilo 50 g)
Pokud máte doma neloupané mandle, tak je stačí zalít horkou vodou, nechat chvilku odpočívat a poté rukama oloupat. Slupka by z nich měla jít krásně dolů.

Postup

1) Do mísy nasypte 200 g strouhaného kokosu, nalijte k němu sladké kondenzované mléko a důkladně lžící promíchejte. Tak vám vznikne těstíčko, které bude tvořit základ kokosových kuliček.
2) Do hlubokého talíře si nasypte kokos, ve kterém budete kuličky obalovat.
3) Do misky nasypte mandle.
4) Na tác si rozložte 50 papírových košíčků. 
5) Nyní je vše připraveno, můžete jen kompletovat a to tak, že čajovou lžičkou naberte těstíčko, udělejte z něj nepravidelnou kuličku, do středu vložte mandli a dejte do hlubokého talíře s kokosem. Kokos na talíři se nalepí na těstíčko s mandlí a kuličky vám tak snadno půjdou vytvarovat.  Až těchto nepravidelných kuliček budete mít tak 5, vytvarujte je do jednotlivých pravidelných kuliček.
6) Hotovou kokosovou kuličku vložte do připraveného papírového košíčku.
7) Takto pokračujte dokud nespotřebujete všechno těsto.
8) Kokosové kuličky naskládejte do uzavíratelné nádoby a uložte v chladu.





A co vy? Jaké je vaše nejoblíbenější nepečené cukroví?

Čtěte také

0 komentářů