Zapečené jahody s drobenkou z ovesných vloček

června 27, 2016

Jahodová sezóna je v plném proudu. Na zahrádce už se nám červenají vlastní jahody, které jsou plné vůně a chuti. Ne jako ty ze Španělska, které sice voněly, ale nechutnaly.
Jahody se dají využít na mnoho způsobů - dorty, koláče, ovocné knedlíky, smoothie, marmelády, nebo jen tak samotné. Občas je těch jahod tolik, že už člověk neví co s nimi.
Tento recept na zapečené jahody s drobenkou z ovesných vloček, je rychlý, jednoduchý a při použití vhodných vloček i bezplepkový. Je to dobrá snídaně, svačinka nebo i sladká tečka.
To, do čeho dáte jahody zapékat je jen na vás. Já jsem použila silikonové formičky na tartaletky, které jsem pořídila v Lidlu. Jsou šikovné v tom, že se vám nic nepřipeče a můžete takto servírovat jednotlivé porce. Pokud použijete například menší koláčovou nebo skleněnou formu, nemusí být rozdělení na jednotlivé porce úhledné. Na tom však nezáleží, protože jde hlavně o tu chuť!
Při přípravě se nebojte experimentovat, nemusíte použít pouze jahody. Já jsem použila i mix jahod a malin, na oříšky jsem zapomněla, ale zato jsem použila sušenou moruši.
Než začneme, tak si připravíme prkénko, nůž, kuchyňskou váhu, čajovou lžičku, misku, ve které vypracujeme drobenku a formičky, ve kterých budeme zapékat.


Náročnost: velmi snadné
Doba přípravy: 10 min + 25 min pečení
Počet porcí: 5 (při použití silikonových forem na tartaletky)

Suroviny

  • 400 g čerstvých jahod
  • 100 g vloček (použila jsem část celých a část jemných)
  • 50 g třtinového cukru (množství záleží také na sladkosti použitého ovoce)
  • 80 g studeného másla
  • 1 rovná čajová lžička skořice 
  • hrst slunečnicových semínek
  • chia semínka

Postup

Jahody omyjeme, odšťopkujeme, nakrájíme na plátky a rozdělíme do formiček. Zapneme troubu na 170°C.
Do misky si nakrájíme máslo, přidáme cukr, vločky, skořici a vypracujeme drobenku (nečekejte klasickou drobenku, tato bude taková mazlavější). Drobenku rozdělíme na ovoce, posypeme slunečnicovými semínky, jemně chia semínky a dáme péct. Pečeme do té doby, dokud se ovoce trochu nerozvaří, nepustí šťávu a drobenka není krásně zlatavá. 
Podáváme buď teplé nebo i klidně studené druhý den. Nejlepší je to s jogurtem nebo zakysanou smetanou, která podtrhne chuť celého pokrmu a srazí přípradnou sladkost.

P. S.: V tomto receptu není třeba přesně dodržovat uvedené množství surovin. Záleží na použitém ovoci, na tom, jak je sladké, jak máte velkou formu, kolik ovoce máte k dispozici. Pokud více, tak si připravíte více drobenky, více oříšků na posypání. Nebojte se experimentovat!

Čtěte také

0 komentářů