Tibi krystaly

června 20, 2016

Japonské mořské krystaly, živá zrnka nebo vodní kefír. Pod těmito názvy se skrývají tibi krystaly. Nepravidelná průhledná zrnka, kterým k životu stačí voda, cukr a sušené ovoce. 
Jednoho dne mi kamarádka začala vyprávět o limonádě z tibi krystalů. Nikdy jsem o tom neslyšela a velmi mě to zaujalo. Těm jejím krystalkům se dařilo, takže jsem jich část dostala, abych mohla také vyzkoušet. Když mi říkala, čemu se mám vyvarovat a jak se limonáda připravuje, tak jsem myslela, že to nezvládnu, ale opak je pravdou, zase taková věda to není.
V následujících řádcích se dozvíte k čemu jsou tibi krystaly prospěšně, jak s nimi pracovat a v neposlední řadě, jak si vůbec limonádu připravit.
Limonáda se vyrábí kvašením, obsahuje vzácné látky, které zbaví tělo toxických látek, dá mu větší odolnost a vitalitu a léčí nebo zlepšuje průběh následujících potíží a onemocnění:

  • nervová onemocnění a deprese
  • žaludeční obtíže
  • problémy se žlučníkem, slinivkou
  • astma, katary průdušek
  • sklerózy, vysoký krevní tlak a nemoci srdce
  • léčí kožní projevy alergií, ekzémy,akné a vyrážky
  • nemoci jater
  • ledvinové potíže
  • chudokrevnost
  • krevní potíže
  • nedostatečná tvorba bílých krvinek T-lymfocitů
  • nemoci ženských orgánů
  • zcela regeneruje imunitní systém
  • zpomaluje proces stárnutí
  • infarkty
  • snižuje cukr v krvi a léčí slezinu
  • žloutenková dieta
  • vylepšuje kvalitu pleti a vlasů
  • obnovuje rovnováhu střev
  • léčí záněty v těle i na těle
Tibi krystaly jsou tedy takový malý zázrak, ale aby nám dobře sloužily, tak musíme dbát při přípravě na pár věcí. Voda by neměla obsahovat chlór, takže je vhodné používat vodu odstátou nebo převařenou (já si vodu připravím do nádob vždy den předem). Na krystaly bychom neměli používat nic kovového, proto používám plastové sítko a plastovou lžíci na nabírání salátu. Limonáda se nechává kvasit při pokojové teplotě 48 hodin, nádoba se neuzavírá. Já limonádu připravuji ve velkém džbánu, který překryji sáčkem a přetáhnu gumičkou. Sušené ovoce používám pouze nesířené.

Příprava limonády (uvedené množství je na 1 litr limonády)

  • 1 litr vody
  • 65 g krystalového cukru (používám třtinový)
  • 15 g sušených fíků nebo 20 g jiného sušeného ovoce (např. rozinky, meruňky)
  • 50 g Tibi krystalů
1. Skleněnou nebo plastovou nádobu dáme na váhu, odměříme cukr, ovoce a krystaly. Zalijeme vodou, zakryjeme sáčkem a zagumičkujeme. Necháme stát při pokojové teplotě 48 hodin.
2. Po 48 hodinách scedíme limonádu přes plastový cedník a můžeme ji dál ochutit. Já používám maximálně citron, protože limonáda je dobrá i bez dalšího ochucení. 
3. Hotovou limonádu přelijme do lahve a dáme do lednice (víčko lahve nechávám mírně povolené)
 
Limonády si připravuji vždy 1,5 litru, protože nemám větší nádobu a toto množství mi stačí i do další "várky". Limonádu můžete pít kdykoli během dne, nějaké omezení v množství jsem nenašla. Já limonádu piju většinou večer po jídle, aby mohla v těle pracovat a také z toho důvodu, kdyby náhodou v limonádě vzniklo malé množství alkoholu. Někdo totiž tvrdí, že opravdu malé množství alkoholu vzniknout může, někdo naopak ne.
Pokud vám plave krystal na povrchu, tak je údajně mrtvý. Takový krystal proto vyhazuji.
Limonádu piju tak 3. týden a musím říct, že jsem zaznamenala změnu především v trávení. Předtím jsem musela pít skoro každý večer mátový čaj a nyní již nemusím.

Kde tibi krystaly sehnat?
Pro tibi krystaly si můžete zajít do Esky nebo si je koupit od někoho přes internet. Většinou se cena za krystaly pohybovala ve výši 100,- Kč. 

Jak je uchovávat?
Krystaly, které nevyužívám, tak uchovávám v ledničce v plastové míse zalité odstátou vodou s cukrem a sušeným ovocem. Voda je několik centimetrů nad krystaly, cukr ani ovoce neodměřuji. Vodu měním většinou 1x až 2x do týdne, když připravuji novou limonádu. 
Dalším způsobem, jakým se dají prý krystaly uchovávat, je mražení. Krystaly se nejdřív pořádně usuší a pak se zamrazí. Při pročítání diskuzí jsem narazila na to, že jeden pán pak krystaly oživil i po 5-ti letech.

Tento článek byl pouze takovým malým seznámením s tibi krystaly. Zdali jsou tibi krystaly opravdu takovým zázrakem a mohou pomoci při tolika potížích a onemocněních, tak to opravdu nevím. Tyto informace jsem posbírala na několika internetových stránkách. Ty, ze kterých jsem čerpala nejvíce, najdete níže. 

A co vy? Máte zkušenost s tibi krystaly a případně pomohli vám s nějakou konkrétní obtíží?






ZDROJE
Základní informace, onemocnění, potíže: http://zivotni-energie.cz/tibi-krystaly-vodni-kefir.html
Recept na limonádu: http://jidloaradost.ambi.cz/recepty/kvasena-limonada-z-esky

Čtěte také

11 komentářů

  1. To zní dobře, piješ to ještě? Musím zkusit.👍

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, teď to nějakou dobu nepiju, protože na to nemám chuť. Mám je však stále k dispozici, takže pokud bys chtěla vyzkoušet, tak dej vědět :)

      Vymazat
  2. děkuji za tip, zrovna s tibi začínám :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsem ráda jestli článek pomohl :) Ať limonáda chutná, tibi se množí a případně vyléčí nějakou tu neduhu :)

      Vymazat
  3. Prosím kde se dají koupit dekuji

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den, zkuste se podívat na internetu, zdali někdo nedaruje nebo v Praze v restauraci Eska (odtud byly ty moje původní krystaly).

      Hezký den, Lucie.

      Vymazat
  4. Podle me kdyz krystal plave na povrchu, tak je naopak nejzivejsi. Produkuje tolik CO2, az ho to vynese nahoru.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak, moje krystaly plavou sem tam nahoru a dolů, rostou "jako z vody". Připadají mi živé až dost.:)

      Vymazat
    2. Dobrý den, myslím tím spíše krystal, který se už nehýbe a jen leží na povrchu. Ty co se hýbou sem tam jsou určitě v pořádku:)

      Vymazat
  5. kdeje koupim napište mi kontak diky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den, zkuste na Sbazaru do vyhledávače zadat tibi :) minulý týden jsem tam našla několik inzerátů na ně.

      Vymazat