Chňapky

května 01, 2016

Nyní se v nelítostném souboji utkají klasická chňapka versus silikonová chňapka. 
Asi si budete říkat, jak mě tohle téma vůbec mohlo napadnout, že je to hloupost a tak. Jenže! Jednoho dne jsem viděla na internetu článek, kde velmi vychvalovali silikonové potřeby a tam i silikonové chňapky. Já se o tu svojí klasickou chňapku už párkrát spálila (i když má takovou tu stříbrnou vrstvu), takže na mě článek zapůsobil tak jak měl a kdybych mohla, tak okamžitě běžím do obchodu pro pár skvělých barevných silikonových kousků.
Díky bohu (ano, nejspíš už začínáte tušit, jak nelítostný souboj dopadne) měla kolegyně doma 2 silikonové chňapky (ve tvaru zvířátek, jak rozkošné), takže mi je půjčila k ozkoušení. 
No, chňapky jsem si nasadila, nezakrývaly mi ani celou ruku, takže případné popálení by se dostavilo celkem rychle, kdybych udělala pohyb v troubě směrem nahoru nebo dolů. Na druhou stranu mi však přišlo, že horký plech cítím při vyndavání z trouby o trochu méně, než s klasickou chňapkou. Pokud bych však chtěla zkontrolovat, zdali je bageta nebo chléb upečený, těžko bych je těmi silikonovými chňapkami do ruky vůbec vzala. Nebo i těžší plech (kdybych potřebovala vzít více ze spodu) bych nemohla, protože mi to se silikonovou chňapkou nešlo. Dalším mínusovým bodem pro silikonové chňapky je uskladnění. V klasických chňapkách je většinou magnet, takže je umístím na troubu či digestoř, ale pro silikonové chňapky bych musela vyhradit extra místo, kam (jak se znám) bych chňapky rozhodné nedávala a kdyby bylo potřeba, tak jídlo z trouby nevyndám, protože nemám chňapky.  
Takže, abych tohle trapné chňapkové povídání ukončila, za mě rozhodně vyhrává na plné čáře klasická chňapka, kterou až uvidím někde v nějakém pěkném vzoru (kdo by chtěl mít doma chňapku s nepěkným vzorem, že?) a v silnějším provedení, tak si ji ráda koupím a vyměním za ty moje dosavadní, se kterými je každé vyndavání jídla z trouby velkým dobrodružstvím. 
Co se týče silikonových zvířátek, nemusíte se o ně bát, ty jsou zpět u svého majitele a plní svoji funkci maňásků na hraní divadla...

Co používáte vy k vyndavání plechů z trouby? Máte zkušenosti se silikonovými chňapkami? Jaký názor na ně máte vy?

Čtěte také

0 komentářů