Zapékaná snídaně

února 13, 2016

Velmi dlouho jsem přemýšlela nad nákupem zapékacích mističek (ramekinů), protože jsem si říkala, že je využiju jen na sladké pečení a to ještě ve velmi málo případech. Když už jsem se konečně rozhoupala k jejich koupi, tak jsem zase nemohla najít velikost, která by se mi hodila (tzn. líbila), až jsem je tedy po velmi usilovném rozmýšlení a hledání nakonec koupila.
Musím říct, že rozhodně nelituju, protože jsem jednou objevila v časopise F.O.O.D. slanou snídani do těchto mističek se sýrem cottage a červenou řepou. 
Jednoho dne ráno jsem se probudila a přemýšlela, co bych tak mohla udělat k snídani a napadlo mě, že bych mohla zopakovat recept do zapékacích mističek, cottage ani červenou řepu jsem neměla, takže jsem použila to, co jsem měla právě doma. 
K zapékané snídani je nutno si připravit mističky dle počtu osob, prkénko, nůž, struhadlo (pokud budete strouhat sýr) a plech.


Náročnost: velmi snadné
Doba přípravy: 5 minut + zapékání
Počet porcí: na 1 mističku

Suroviny

  • plátek šunky
  • 1 žampion
  • 2 vajíčka
  • sýr - plátkový nebo na strouhání (k dispozici jsem měla Goudu)
  • sůl
  • čerstvě mletý pepř
  • kmín drcený

Postup

Zapneme troubu na cca 180 °C, vezmeme si mističku, kterou vysteleme šunkou, na kterou rozložíme na plátky nakrájený žampion, osolíme a okmínujeme. Vyklepneme vajíčka a posypeme strouhaným sýrem nebo natrháme plátek sýra. Takto připravíme všechny mističky, které přendáme na plech (pokud máte v troubě mřížku, ze které nehrozí, že by mističky sklouzly, tak plech používat nemusíte) a pečeme do té doby, dokud vajíčko nemá konzistenci, která vám vyhovuje. Vyndáme z trouby, osolíme, opepříme a podáváme se zeleninou a pečivem.


P. S.: Pokud nechcete zbytečně jíst pečivo, udělejte si o jednu mističku navíc.

A co vy, co jste měli doma v ledničce či ve spíži a použili k vyšperkování vaší zapékané snídaně? 

Čtěte také

0 komentářů