Domácí granola

února 23, 2016

Müsli, granoly a další věci, které se sypou do jogurtu či mléka, jsem nikdy moc nejedla (o velmi sladkých čokoládových kuličkách do mléka raději pomlčím), protože si vlastně vůbec nepamatuju, jestli bylo tyto výrobky možno dříve koupit nebo ne.
Každopádně pokud tyto výrobky byly či nebyly ke koupi, dle mého názoru zažívají velký boom, který mě také zastihl a to minulý rok. 
Letos k vánocům jsem dělala několik jedlých dárků, kam patřila i granola. Podarovala jsem jí i moji kamarádku a když jsem se dozvěděla, kolik tyto výrobky stojí, tak mi spadla brada, jak je to drahé a složením to žádná hitparáda taky není (v tomto případě mluvím o běžně dostupných výrobcích v obchodních řetězcích). Domácí granola vyjde na pár korun a víte, co jste si do ní dali. Při použití bezlepkových ovesných, pohankových či jáhlových vloček, vykouzlíte i bezlepkovou granolu. Takže jdeme na to? 
Než začneme, tak si připravíme klasicky naše kuchyňské náčiní a to kuchyňskou váhu, mísu, polévkovou lžíci, čajovou lžičku, nůž, kastrůlek, plech, pečicí papír a vzduchotěsné nádoby na uložení granoly (používám dvě klasické větší zavařovačky).

Náročnost: velmi snadné
Doba přípravy: do 10 minut + pečení

Suroviny

  • 150 g jemných ovesných vloček s klíčky 
  • 100 g celých ovesných vloček (ovesné vločky hrubé)
  • 2 hrsti vlašských ořechů
  • 1 hrst sušených banánů - nalámaných
  • 2 polévkové lžíce chia semínek
  • 1 hrst slunečnicových semínek
  • 1 vrchovatá čajová lžička skořice
  • 120 g medu
  • 30 g másla
  • 30 g oleje
  • špetka soli
  • hrst čokolády (čokoládové pecky nebo nalámaná čokoláda, použijte kvalitní čokoládu)

Postup

Do mísy si navážíme oba druhy ovesných vloček, ořechy, banány, chia semínka a slunečnicová semínka. 
Do kastrůlku si navážíme med, máslo a olej, přidáme skořici a špetku soli. Zapneme sporák a necháme na něm suroviny za stálého míchání lžící či lžičkou rozpustit. Touto směsí zalijeme suché suroviny v míse a důkladně promícháme. 
Zapneme troubu na 170°C, plech vyložíme pečicím papírem, směs na něj rovnoměrně rozprostřeme (neupěchujte) a dáme péct na 10 - 15 minut. Během pečení 1x až 2x promícháme. Pár minut před koncem pečení vmícháme hrst čokolády. 
Po vychladnutí nasypeme granolu do vzduchotěsné nádoby. 

V použitých surovinách se meze nekladou, takže je jen na vás, jaké oříšky nebo sušené ovoce použijete. Napište mi, co jste vyzkoušeli za kombinaci a jaká vám nejvíc chutnala.

Čtěte také

2 komentářů

  1. Ještě jednou bych chtěl poděkovat, jedním slovem luxus. Teď ještě doladit ten Tapiokový pudink a pak se pustím do dalších :) J

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milý J, jsem ráda, že ti domácí granola chutnala, zkus si ji podle receptu také připravit ;) přemýšlela jsem o tvém problému s tapiokovým pudinkem, příště bych zkusila více proprat tapiokové perly a dodržet hlavně dané množství, které je v receptu. Hezký den, Lucie

      Vymazat